۱۳۹۴ بهمن ۳۰, جمعه

دانلود تاریخ تمدن


ویل دورانت با موفقیت کتاب «تاریخ فلسفه» کار تدریس در دانشگاه کلمبیا را ترک کرد و در سال 1927 متقاعد شد تا تمام عمر خود را وقف نوشتن تاریخ تمدن کند. در سال 1927 دوباره در اروپا گردش کرد و در سال 1930 برای مطالعه درباره مصر و خاور نزدیک و هند و چین و ژاپن به سیاحت در دور جهان پرداخت و باز در 1932 به دور کره گردش کرد و از ژاپن و کره و منچوری و سیبری و روسیه دین کرد. پس از هفت سال سیر و تحقیق، در سال 1935 کتاب «میراث شرقی ما» (این کتاب، تحت عنوان «مشرق زمین گاهواره تمدن» منتشر شده است.) را که نخستین جلد «تاریخ تمدن» است منتشر کرد. دورانت که در سال های 1912 و 1927 و 1930 یونان و ایتالیا را دیده بود باز در 1936 به آن کشورها سفر کرد و به معلوماتی که در سایه تربیت سخت ژزوئیت ها در زبان ها و ادبیات قدیم به دست آورده بود معلومات دست اول اضافه کرد. در 1939 «یونان باستان» و در 1944 «قیصر و مسیح» را منتشر کرد. در سال 1948 شش ماه در اروپا و خاور نزدیک و خاورمیانه گذرانید و در امکنه و بقاع مسیحیت و اسلام قرون وسطی از ادنبورگ تا شیراز مطالعه کرد و در 1950 کتاب «عصر ایمان» را، که تاریخ تمدن قرون وسطی – مسیحیت و اسلام و یهود- از عصر قسطنطین تا دانته است، منتشر ساخت. در 1951 هفت ماه در فرانسه و ایتالیا گذرانید و تقریباً در باب تمام صحنه ها و هنرهای مشروح در کتاب «رنسانس» که پنجمین جلد تاریخ تمدن است و در 1953 منتشر شد تحقیق کرد. پس از پنج تحقیق در سال 1958 «اصلاح دین» را منتشر نمود. وی در سال های بعد کتاب های «لویی چهاردهم» «عصر ولتر» «روسو و انقلاب» و «عصر ناپلئون» را که آخرین جلد از این مجموعه بود را منتشر ساخت. او این کتاب ها را پیش از مرگ خود در 96 سالگی در هفتم نوامبر 1981، با کمک همسرش آریل دورانت به پایان برد.
«تاریخ تمدن» عنوان مهم ترین اثر ویل دورانت است. متفکر تاریخ تمدن در این مجموعه با نگاهی تحلیلی تاریخ تمدن بشری را مورد بررسی قرار داده است. ویل دورانت خود می گوید: «تمدن رودی است با دو ساحل اما بیشتر تاریخ نگاران تنها به خود رود توجه دارند.» دورانت از جوانی به سوسیالیسم به عنوان روشی که خواهد توانست به برابری انسان ها در طول زندگانی و رفاه و سعادت آنان بی انجامد دل بست و به تحصیل تاریخ، فلسفه و ادبیات پرداخت و مدرس شد و سپس به پژوهش و کار تألیف پرداخت. او اعتراف کرده است که بدون زن دلبندش، آریل، موفق به نوشتن تاریخ تمدن چندین جلدی خود نمی شد که کار تحریر آن نیم قرن طول کشید. دورانت مطالب کتاب را به آریل دیکته می کرد. علاقه این زن و شوهر به هم به قدری بود که در سال 1982 پس از انتقال دورانت به بیمارستان، آریل از لحظه ای که از دکتر شنید که شانس زنده ماندن شوهرش اندک است دیگر لب به غذا نزد تا درگذشت. قلب دورانت نیز پس از این که شنید آریل فوت شده از حرکت باز ماند و به او پیوست و زن و شوهر در یک روز در کنار هم دفن شدند. آریل 13 سال جوان تر از دورانت و قبلاً شاگرد او بود. رشته سخنرانی های دورانت درباره ادبیات ایران در دهه 1950 در دانشگاه کلمبیا، ادبیات ایران را به جهانیان شناساند. دورانت درباره فردوسی گفته است که در میهن دوستی، همتای فردوسی به دنیا نخواهد آمد و از این بابت، ایران در جهان سرزمینی منحصر به فرد است. از دیگر آثار ارزشمند این نویسنده مشهور، «تاریخ ادبیات انگلیسی» در سال 1904 «تاریخ فلسفه» در سال 1926 و تصویرهای زندگی» است که به کمک همسرش آریل دورانت نوشته است، تاریخ فلسفه و لذات فلسفه هر دو توسط مترجم توانا دکتر عباس زریاب خویی ترجمه شده است.
کتاب حاضر نسخه الکترونیکی دوره کامل و تجدید نظر شده تاریخ تمدن (ویرایش دوم، چاپ ششم، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران – 1378) می باشد که به علت حجم بالا (و کیفیت پایین) عکس های آن را حذف کردم (پوزش!)، ولی سعی ام بر این بود تا امانت را در متن کتاب رعایت کنم هر چند ممکن است کلمات یا جملاتی از نظرم دور مانده (و به اشتباه حذف شده) باشند اما یقین بدانید که از سر قصد و غرض نبوده! تا چه در نظر آید و چه قبول افتد.
در پایان به خاطر اشتباهات تایپی (که ناشی از حجم بالا بود) از خوانندگان گرامی پوزش می‌خواهم، با این یادآوری که نظرات شما همواره برایم یاری گر خواهد بود.

نسخه با فرمت bok این مجموعه کتاب که از مزیت‌های بسیاری برخوردار است و به نظر من کامل‌ترین نسخه موجود در وب است؛ از 91/11/9 در این تارنما قرار گرفت.

_____________________________________________________
حجم فایل 37.3 MB در قالب pdf


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر