۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

دانلود خود را بشناس

خود را بشناس، نوشته ژان فینو، ترجمه شجاع‌الدین شفا

بخشی از مقدمه مترجم:
داستان نیک‌بختی بشر از روز نخست نقل هر مجلس و نقل هر محفل بوده و در هر جا و هر وقت بزرگان جهان در اطراف آن سخن‌ها گفته و داستان‌ها زده‌اند.

کتابی که امروز ترجمه آن به‌حضورتان تقدیم می‌شود، اثر فکر یکی از همین بزرگان معرفت است که علاوه بر نشان دادن راهی مخصوص به خویش اوراق عقاید و افکار پیشینیان را زیر و رو کرده و خلاصه آن‌را به‌صورت مجموعه‌ای آراسته و منظم در دسترس شما گذاشته است.
این کتاب محصول پنجاه سال عمر فیلسوفی است که پیوسته با دفتر و مطالعه سر و کار داشته و به‌مقتضای دستور بزرگ فلسفه خود، کار و کوشش را سرمشق جاودانی خویش قرار داده است، و اکنون اثری را تقدیمتان می‌کند که نتیجه نیم‌قرن فعالیت و کوشش متمادی او بوده و مجموعه‌ای از کلیه اصول و قواعد اخلاقی بزرگان گذشته و خلاصه نظریات خود او به‌شمار می‌رود.
آیا این کتاب خواهد توانست شاهد گمشده‌ای را که از آغاز زندگانی در پی وصلش گشته و ره به‌جایی نبرده‌اید، به‌شما معرفی کند؟
شاید ادای پاسخ مثبتی بدین سؤال مشکل باشد مع‌هذا هرچه هست «خود را بشناس» اثری است که شما را یک منزل دیگر به‌آستان این معبود آسمانی نزدیک می‌سازد و یک مرحله تازه از اسرار نیک‌بختی را در پیش نظرتان فاش می‌نماید.
بزرگان و نویسندگان خارجی، در طی دوران کمی که از انتشار آن می‌گذرد، درباره این کتاب و مؤلفش سخن فراوان گفته‌اند و از این سخنان قسمتی در صفحات بعد نقل شده است، مع‌هذا وصفی که خود کتاب از خویشتن می‌کند به‌طور یقین بالاتر و مهم‌تر از کلیه اوصاف دیگران است، و بدین نظر من از درج عموم نظریات بزرگان صرف‌نظر می‌نمایم.
این کتاب در ظرف مدت کمی که از انتشار آن گذشته به‌دریافت جایزه از فرهنگستان فرانسه موفق و هجده بار در فرانسه تجدید چاپ شده و به‌قسمت اعظم زبان‌های دیگر، من‌جمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیولی، لهستانی، یونانی، رومانی، سوئدی و روسی که خود ناشر در پشت کتاب اشاره کرده ترجمه و انتشار یافته است.
در ترجمه این کتاب من قریب نیمی از آن را که یا مربوط به آیین مسیحیت و زندگانی بزرگان و قدیسین مسیحی و یا مکررات و زوائد بی‌فایده بود حذف کرده و فقط فصولی را باقی گذاشته‌ام که به‌طور یقین برای خوانندگان عزیز سودمند خواهد بود.
تنها توصیه‌ای که در این‌جا می‌توانم بکنم اینست که هر یک از مندرجات این کتاب را با دقت کامل بخوانید و به‌خاطر بسپارید، تا بتوانید به‌اصول نظریات فیلسوف شیرین سخن فرانسوی که برخلاف عقاید سایرین مملو از خوش‌بینی و امیدواری است آشنا گردید و شاید نیز آن‌ها را به‌کار بندید.


  • 1.5 مگابایت
  • 83 صفحه.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر